De 3 Bästa Ögonskuggorna under 50 kr!

Godkväll!

Jag tänkte att nu när jag har skrivit om de 5 bästa budgetnagellacken, de 5 bästa dyra nagellacken, och de 3 bästa mascarorna, är det väl dags för mig att köra samma sak fast med ögonskuggor istället! Jag har valt ut 5 märken som erbjuder fantastiska ögonskuggor för ett pris de flesta av oss har råd med.

1. Wet ‘n’ Wild

Utan tvekan bäst i sin klass! Finns inte riktigt ord som beskriver kvaliten på dessa skuggor för ett helt otroligt bra pris! Dom säljer singelskuggor, trios och paletter med 6 och 8 skuggor. samtliga finns tillgängliga på nelly.com Det enda negativa jag kan hitta med dessa skuggor är att de har en tendens att lägga sig i glodlinjen och skapa linjer på ögonlocket. Nämnligen det jag kallar för “crease-a” efter engelskans “crease”.

I singelögonskuggorna får du 1.7 grams produkt för 49 kr.

WNW C/ICON E/SHDW ENVY 256B .06OZ

Bilden visar Wet ‘n’ Wild Color Icon Eyeshadow Single i färgen Envy.

2. NYX

Är definitivt inte alls lika välkänt här hemma i sverige som i resten av världen, men om du är som jag och följer en hel del internationella skönhetsbloggare, vet du att dessa skuggor är rätt så hypade. Jag äger själv ganska många och använder många av dom i mina Tutorials.

Du hittar dom på love-makeup.co.uk för £4.50 och du får 2 g produkt.

SINGLE EYE SHADOW

 

Nr.3 88 paletten

För alla er som har följt min blogg ett tag, vet ni såklart hur mycket jag älskar denna paletten! Den innehåller 88 ögonkuggor och finns i en matt version, En skimmrig verison, en neutral version, och en metallisk version! Samtliga går att hitta på ebay.com för ca $12 inkl. frakt! Med andra ord 88 ögonskuggor för ca 85 kr. Mindre än 1 kr per ögonskugga (fast tänk på att varje ögonskugga inte är särskilt stor).

Kvaliten på dessa skuggor varierar såklart beroende på vilken nyans du använder men generellt är dom helt fantastiska och jag använder dom väldigt flitigt.

För er som inte känner er bekväma med att handla från eBay finns exakt samma palette tillgänglig på Kosmetikan.se och på Melba.se

Bilden visar Oiginal 88 Eyeshadow Palette (med matta skuggor)

 

Ha en fantastisk dag!

 

 

2 thoughts on “De 3 Bästa Ögonskuggorna under 50 kr!

Leave a Reply

