Smält ner ett trasigt läppstift i en tom behållare!

Okej… detta kommer verka som ett totalt meningslöst inlägg för många av er men för mig är det faktiskt ganska hjälpsamt att använda sig av denna metod lite då och då!

Ett av mina favoritläppstift från Mist Stockholm har totalt gått sönder och tuben är i princip helt omöjlig att använda. Metallbiten som ska skruvas upp när jag vrider på läppstift har av någon anledning bestämt sig för att lossna och fastna i locket på läppstiftet varje gång jag öppnar det. Så jag beslöt mig för att smälta ned läppstiftet i en burk istället!

Det hela är väldigt väldigt lätt och kräver bara några få saker.

Steg 1. Skruva ut hela läppstiftet och skär av själva läppstiftet (“lipstick bullet” som det heter på engelska) och lägg det i en sked. 

Steg 2. Skär “kulan” i mitten för att inte få för stor mängd produkt på en gång och använd en halva i taget. Håll skeden över ett ljus tills läppstiftet är helt smält och liknar en rosa vätska. 

Steg 3. Häll läppstiftet i en tom plastbehållare och ställ det i kylskåpet i ca 30 minuter för att låta det stelna.

Smält läppstift:

Stelnat läppstift:

Jag tänkte att jag lägger in en liten swatch på läppstiftet också när jag ändå håller på😉 För er som följt mig ett tag och som sett mina videoklipp vet ni att detta är mitt absoluta favoritläppstift genom alla tider. Mist Stockholm L305

2 thoughts on “Smält ner ett trasigt läppstift i en tom behållare!

Leave a Reply

