6 produkter som ger mig finnar!

1. Wet n Wild Cover All Concealer Palette

 

 

En fantastiskt krämig och pigmenterad concealer som ger mig mer finnar än någon annan produkt jag någonsin använt! Jag har till exempel aldrig någonsin fått en finne på min kind eftersom att det helt enkelt inte är så min hy fungerar. Men som av ett mirakel lyckades jag få världens största inom 30 minuter med denna concealer på kinden! Och då var det inte ens en stor mängd… Jag kan fortfarande använda den för att täcka mörka ringar under ögonen dock utan problem🙂 Kommer tyvärr inte alls i många färger och är nästan bara tillgänglig på nelly.com eller i utvalda ica butiker.

2. IsaDora Perfect Coverstick Concealer

I princip samma här som för Wet n Wild Concealer bara det att IsaDoras concealer faktiskt inte ens täcker så bra eller blandas in med huden särskilt mycket… Den är väldigt tydlig var man har och inte har applicerat. Ett plus är dock att den kommer i många nyanser! Speciellt för oss bleka🙂

3. Clinique Moisture Surge Extended Thirst Relief

En fantastisk känsla och helt klart lyx på burk! Den känns otroligt bra och lämnar huden återfuktad men inte kladdig. Trots att clinique hävdar denna produkt fri från parabener och kemikalier, och dessutom anpassad för fet hy lyckas den få min hy att freaka ut totalt varje gång jag använder den! Jag kan dock använda den på kinderna, näsan, och runt ställen där jag inte får finnar lätt.

 

5. CoverGirl TruBlend Whipped Foundation

Det är verkligen synd att den ger mig finnar för den är precis i rätt nyans för min bleka vinterhy och dessutom behöver jag inte använda så mycket puder eftersom att den sätter sig med en matt finish. Läs mer om den här!

5. Clinique Rinse Off Foaming Cleanser

 

En fantastisk mousse liknande känsla som byggs upp gradvis desto mer du arbetar med produkten. Den är dock inte så där värst jätte effektiv. Det känns som om den bara tar bort en ytterst liten mängd smink. Dessutom är den inte säker att använda kring ögonen så den är inte så värst effektiv som sminkborttagningsmedel heller. Jag tror det är mest därför jag får finnar av denna produkt. Helt enkelt för att den inte tar bort sminket så väl som den borde. Hur som helst gör denna produkt inte bra saker med min hy!

Leave a Reply

