Dagens Tips! – Sammetslen hy med få enkla steg!

Nu när det börjar bli vår ute är det dags att börja ta hand om den fnasiga, torra hy som vintern lämnat efter sig! Så här kommer min metod för att få babylen hud över hela kroppen!

  1. Börja med att skrubba kroppen riktigt noga med en exfoliator (min favorit är Ocean Salt från Lush men gör gärna din egen genom att blanda olivolja med socker och en gnutta honung) och en tvättblomma.
  2. När du sedan torkar huden efter du duschat, är det viktigt att du inte gnuggar handduken över huden utan att du bara trycker den lätt för att suga upp vattnet. Annars torkar du ut hudens naturliga oljor.
  3. Dags att hitta den absolut mest återfuktande krämen du kan hitta! Mina favoriter är Dream Cream från Lush och Body Butter från The Body Shop (vilken doft som helst går bra men min favorit är Pink Grapefruit)!
  4. Sätt på dig någorlunda heltäckande kläder, som ett par leggings och en långärmad tröja och gå och lägg dig med kläderna på!
  5. När du vaknar kommer du ha sjukt mjuk hy så det är bara att sätta igång.

 

Jag skulle inte rekommendera att göra detta oftare än en gång i veckan eftersom det kan slita en del på huden att exfoliera för mycket. Vill du få babylena händer och fötter är det bara att göra samma sak fast smörja in dem med fotkräm/handkräm och sova med strumpor eller vantar istället! Lita på mig, det funkar verkligen!

 

 

Leave a Reply

