Favorit foundation! – Rimmel Lasting Finish 25 Hour

LOVE LOVE LOVE!

Tror jag har hittat den perfekta foundationen för mig😀

Pros:

  • Glider på lätt.
  • Blandas med naturliga huden perfekt
  • Täcker fantastiskt bra utan att man behöver använda en halv flaska.
  • Håller länge
  • Perfekta färgen för mig (110 Ivory)
  • Väldigt pigmenterad
  • Inte alls för trögflytande eller för lös.

Cons:

  • Jag blir ganska snabbt glansig och måste pudra för att behålla sminkets fräscha känsla.
  • Den oxiderar väldigt mycket vilket är när en foundation reagerar med hudens oljor och ändrar färg till en mycket mörkare, mer orange färg.
  • Alltså ser den inte alls lika bra ut efter några minuter efter som färgen inte längre passar mig lika bra som innan.
  • Den är så långt ifrån vattenfast man kan komma! Regnar det ute kan jag garantera att du kommer få prickig hy där allt smink försvunnit!

 

Så som slutsats kan jag säga att fördelarna väger upp nackdelarna trots att hela oxiderings biten är otroligt frustrerande! Dock oxiderar nästan alla foundations och många av de jag använt oxiderar ännu mer! T.ex. samtliga IsaDora foundations!

Jag köpte min från Asos och den kostade ca 110 kr inkl. frakt men den finns även tillgänglig på Åhlens City här i Malmö och på olika ställen runt om i sverige!

 

 

 

 

Leave a Reply

