Dagens Makeup! – Mac Tarnish

Här har jag andvänt MAC’s Eye Kohl i färgen Tarnish och suddat ut den med en MAC 219 pensel. Sedan applicerade jag följande skuggor från den skimmriga 88 paletten över för att hålla fast pennan och öka hållbarheten.

Det är det absolut sämsta med MAC Kohl Eyeliners. De är sjukt pigmenterade och krämiga men eftersom det är Kohl, kommer det att sluta ÖVERALLT om du inter sätter den med en ögonskugga. Dessutom håller dem i ca 5 minuter och de kommer vecka sig i globlinjen som ingenting annat. Vilket är synd eftersom skuggorna tar bort från den sjuka färgen som just denna penna har.

Jag vet inte om det går att se på de här bilderna men det jag valde att göra, var att jag behöll huden så naturlig som möljligt, samt ingenting förutom lite foundation på läpparna. Jag ville verkligen ha kontrasten mellan naturlig, inte så perfekt hy och dramatiska ögon. Det viktigaste var dock att slutresultatet inte blev så perfekt. Jag ville ha det lite mer “rockigt” och slarvigt och absolut inte elegant och polerat.

Leave a Reply

