Travel Essentials – Produkter jag inte kan leva utan!

Jag tänkte att det är många av er som kommer resa bort nu på påsklovet och behöver en bra grund för vilket smink att ta med sig på resan. Några av er kanske vet att mina föräldrar är skilda och att jag har min smink station på ena stället och sedan väljer att packa med det mest nödvändiga som jag behöver för att kunna skapa olika varierade looker men som ändå inte tar upp för mycket plats eller väger för mycket.

Så jag tänkte helt enkelt visa er produkterna jag släpar på varje vecka och som jag inte kan vara utan! Dessa produkter är exakt samma för när jag reser någonstans. Detta är alltså mitt baskit.

Overview över platsen där jag sminkar mig hos min pappa. Alltså inte där jag förvarar mitt smink permanent. Det får bli ett annat inlägg!

Från höger till vänster:

Bomull och clinique necessär fylld med mer teatraliska saker som jag använder vid mer kreativa sminkningar. Inte en nödvändighet utan mest en kul grej eftersom jag ändå driver MakeupIsArt.se😉

Låda med mina Lush produkter som ska förvaras torrt. Blå låda med alla mina nagelfavoriter.

Random saker med allt från hårprodukter till hudvård, tops och deoderant! Ni kan även se mina två 88 paletter längst till vänster.

Här är avdelning för själva sminket!

Jag förvarar alla mina ögonprodukter längst till vänster och mina hudprodukter till höger. Läpp produkterna är bara några random saker i bakgrunden eftersom typ 90 % av min läpp kollektion befinner sig i min handväska så att jag kan bära exakt den färgen jag känner för vid alla tillfällen!

1. E.l.f Studio Blush and Bronzing powder som jag älskar mer än ord kan beskriva! Världens finaste rouge och ett läskigt pigmenterat solpuder (varning) i ett!

2. IsaDora Blush i Iced Rose En väldigt skimmrig och mörk rouge som ändå lyckas se naturlig ut. Den framhäver kindbenen som inget annat!

3. E.l.f Studio Powder i en mindre burk som jag använder istället för att släpa den stora förpackningen.

4. CoverGirl TruBlend Whipped Foundation som används mest för att göra min Rimmel foundation lite ljusare då det behövs.

5. Wet ‘n’ Wild Concealer Palette som ger mig sjukt mycket finner men är bra för mörka ringar!

6. Maybelline Rouge som tyvärr bara säljs i Thailand.

7. Kubiss Bronzer som är ganska kass men fungerar okej när jag bara vill värma upp huden lite. Lite för orange för min smak så man får vara försiktig när man använder den. Dock är den helt matt vilket jag älskar!

8. Rimmel Lasting Finish Foundation = ÄLSKAR!

9. Yves Rocher Correcteur/Concealer sjukt krämig och pigmenterad concealer perfekt för finnar och rodnad.

10. L’oreal Touche Magique Illuminating Concealer vilket är en helt galet fantastiskt underbar produkt som ni alla måste köpa! Den är pigmenterad men ser ändå naturligt bra ut. KÖP!

11. Baby puder som jag använder över sminket när det behöver vara vattenfast! Helt sjukt hur bra det fungerar. Används även som torrschampoo ibland.

 

ÖGON:

 

Too Faced Natural Eye Palette som jag inte går någonstans utan! Detta är egentligen det enda du behöver i ögonskugge väg men eftersom jag är en sminknörd har jag såklart med mig lite fler skuggor…

Inglot 434, Make Up Store Microshadow Deadly, MAC Eyeshadow Carbon, Matt vit skugga från Thailand som är sönder😦

 

Wet ‘n’ Wild Ultimate Brow Kit i Ash Blonde, Wet ‘n’ Wild Color Icon Trio i Knock On Wood och Walking on Eggshells.  

 

E.l.f Earth and Water Mascara (används när jag behöver ha något vattenfast), Maybelline Great Lash (är helt slut och urtvättat men jag använder själva borsten för att kamma igenom ögonbrynen och för att separera fransarna), Lumene True Natural Volume Mascara

 

MaxFacor Kohl Pencil i Brown, Dior Eyeliner White, Wet ‘n’ Wild Eyeliner Black, MAC Eye Kohl i Tarnish. 

 

That’s it!

Detta är alltså samtliga produkter jag använder HELA TIDEN och bara älskar av hela mitt hjärta. Jag rekommenderar alla produkterna och hoppas verkligen ni kollar in några av dem.

 

4 thoughts on “Travel Essentials – Produkter jag inte kan leva utan!

  1. när man ska välja concealer, är det okej om man använder en lite ljusare färg eller måste man ha samma färg som huden?

    • Det beror på var du tänker använda concealern. För finnar är det inte den bästa metoden eftersom det kommer att ge finnen en “highlight” och få den att se ännu större ut. Men under ögonen är det tvärt om väldigt fint att använda en ljusare concealer eftersom det ger en upplyftande effekt och får dig att se ännu piggare och mindre “puffig” ut.
      XoXo
      Julia

  2. ska köpa concealer från yves rocher, har velat köpa den förut men visste inte om den var bra…men du sa ju att den är perfekt för finnar och rodnad, that’s exactly what I want! soo… vilken färg köpte du, och var den för ljus eller mörk. Jag har varken jätte ljus eller märk hy, utan vanlig. vilken förg ska jag ta?
    kramisar!

    • Jag har otroligt ljus hy och valde därför att köpa den ljusaste nyansen vilket är “Extra Ljus”. Det jag kan säga om den nyansen är att den är lite för rosa för min hy och därför ser ganska onaturlig ut om jag applicerar den över foundation. Så jag brukar helt enkelt börja med concealern över alla ställen jag vill täcka och inte blanda ut kanterna. Sedan applicerar jag foundation över och resultatet blir perfekt. Det är svårt för mig att säga vilken färg som passar dig eftersom jag inte har sett dig i verkligheten, så det jag skulle göra om jag var du är att jag skulle fråga de som jobbar på Yves Rocher vad dom tror passar dig bäst!
      En sak att tänka på när du väljer concealer är att det oftast är bättre att gå för ljust än för mörkt eftersom för mörka produkter är mycket svårare att dölja.
      Hoppas detta hjälpte!
      XoXo
      Julia

Leave a Reply

