NYC Lippin’ Large Lip Plumper

Hej brudar!

Köpte detta läppglans i New York för att jag helt enkelt ville prova om det fungerade! Så jag tänkte att jag lägger upp lite före/efter bilder för att visa skillnaden en plumper kan göra på mig. Tänk dock på att allas läppar är olika och att resultatet kan variera otroligt mycket!

De aktiva ingridienserna i detta läppglans är ingefära och kanel som irriterar läpparna och gör dom svullna och därmed större. Dessutom innehåller det Vitamin E som vårdar och gör läpparna mjuka och återfuktade!

Jag vet att ni alla undrar hurvida det gör ont och svaret på den frågan är: JA. Det gör ont! Men ärligt talat tycker inte jag det är något särskildt stort problem. Det sticks lite och känns väldigt kallt och pirrande men ärligt talat är det inte helt fel! Det blir en väldigt uppfriskande känsla, speciellt eftersom det smakar och luktar som mint!

Klicka här för att köpa det!

Applikatorn är en klassisk snedställd plast version som fungerar helt okej för den här typen av läppglans fast dem inte riktigt är min personliga favorit.

Jag köpte den i nyansen Pink Champagne som är en ljus korallfärgad/varmt rosa nyans med mycket guldigt skimmer i. Det är otroligt fint på mina läpparna och passar med allt!

En sak ni dock måste tänka på är att allting som är skimmrigt, eller glansigt automatiskt kommer reflektera mer ljus och ge ett större intryck! Därför kommer ett läppglans, oavsett vilket, alltid ge en förstorad effekt. 

FÖRE:

EFTER:

JÄMFÖRELSE:

Som ni ser gör det faktiskt en hel del skillnad vilket faktiskt känns när man har det på… Jag måste dock erkänna att jag inte sätter på mig läppglanset för den förstorande effektens skull, utan för den sjukt fina färgen!

Jag köpte det på Target för $3.99 men om du vill köpa det skulle jag rekommendera eBay där du kan hitta det för nästan samma pris!

Leave a Reply

