Dagens Makeup! – April 2012

VARNING: Inte det mest spännande och nytänkande inlägg jag skrivit

Detta är den sortens smink jag har känt mig väldigt dragen till på senaste tiden! Det är en enkel ögonskugge look med utsotad eyeliner!

På ögonen började jag med applicera en ljus beige skugga över hela ögonlocket. Sedan applicerade jag en varmare ton som är mer lik min hudton. Sedan tog jag mitt ögonbryns puder och använde det som definerings skugga i globlinjen. Eyeliner: Milani Liquif’eye som jag suddade ut med en Sigma E30 pensel och applicerade MAC’s Carbon Eyeshadow över. Det som var kvar på penseln jag suddade ut eyelinern med tog jag sedan upp i yttre ögonvrån för att få en jämn övergång!

När jag var klar tyckte jag att det såg lite för varmt ut så jag tog en ljus silvrig skimmrig ögonskugga och applicera över alltihop med en väldigt fluffig pensel!

Tråkigt inlägg jag vet! Men jag har MASSVIS med kreativa idéer i huvudet som kommer komma till liv så fort jag får mer tid!

Leave a Reply

