Sally Hansen Mint Sorbet – Review and Swatch

Hoppas ni hade en fantastisk valborg!

 

Här ser ni mitt nagellack dem senaste dagarna för att fira det sjukt fina vädret vi har haft här i Malmö!

Det är en väldigt genuint pastelligt mint nyans som är en av vårens trendigaste färger!

 

 

Konsistensen påminner mig otroligt mycket om Essies nagellack. En väldigt tunn formula, nästan som vatten, men som ändå är otroligt pigmenterat! Det är viktigt att vara otroligt försiktig när man använder lacket eftersom det har en tendens att flyta ut överallt eftersom det är så rinnigt. Det bästa är att applicera väldigt väldigt tunna lager och sedan bygga upp det med 2-3 lager. Inte för att det egentligen behövs eftersom det är så sjukt pigmenterat, men för att få mest jämn färg och bästa hållbarheten skulle jag ändå rekommendera att göra det!

En besvikelse var att lacket inte alls höll så länge som jag förväntade mig! Serien heter Xtreme Wear och jag förväntade mig åtminstone 4 dagars perfekt hållbarhet! Men tyvärr måste jag säga att nagellacket började flaga redan den andra dagen och att jag var tvungen att fixa till det flera gånger under loppet av 4 dagar innan jag tog bort det helt och hållet.

 

Färgen är så sjukt fin dock så jag kommer lätt fortsätta använda det oavsett vad!

 

 

Leave a Reply

