Sigma Beauty

Ni vet de fantastiska penslarna jag köpte för något år sedan från Sigma Beauty?

Jag köpte deras Essential Kit och jag kan helt ärligt säga att trots det faktum att jag betalade 700 kr för kitet var det värt varenda krona! Samtliga penslar har hållt fantastiskt trots att jag har tvättat dem miljontals gånger och rest med dom över hela världen. Faktum är att jag skulle vilja påstå att penslarna håller exakt samma kvalite som MAC Cosmetics penslar bara det att om man hade köpt EXAKT likadana penslar (vilket är lite av sigmas grej btw… attt många av deras penslar är dupes för mac’s) från MAC hade det kostat ÖVER 3800 KR!

Dessutom kan jag nu avslöja att Sigma har sänkt sitt pris så att det nu alltså bara kostar 617 kr! Helt galet billigt med tanke på att du får 12 st högkvalitativa penslar som dessutom kommer hålla dig hela livet om du tar bra hand om dem. Du behöver aldrig använda några andra penslar utan allting du behöver finns i det kitet. Jag har personligen använt penslarna i varje sminkning jag gjort sedan jag fick dem och ärligt talat kan jag knappt föreställa mig att sminka mig utan dem!

 

Här har vi tidigare inlägg jag skrivit i mer detalj om var och en av penslarnas användningsområde:

Om varje pensel i Essentials Kit!

Om fler favoriter från märket som helhet!

Jag vet att 617 kr fortfarande är en hel del pengar men kolla in produkterna på deras hemsida och se om du hittar något som passar dig! Det går även att köpa penslarna i kitet tillsammans med en hel del andra penslar individuellt och det finns andra kit för att se till att det passar dig perfekt!

Essential Kitet finns i massvis med olika roliga färger dessutom där du får en behållare på köpet där du kan förvara alla dina penslar!

Nyhet för 2011 var att Sigma även släptte sin egen smink kollektion med en del ögonskugge paletter som jag tyvärr inte provat själv men som jag har hört fantastiska saker om! Klicka här för att se mer!

Vad jag helt enkelt rekommenderar är att du kollar in hemsidan och använder erbjudandet som de kör just nu genom att klicka på bilden nedan!

Glöm inte bort att du kan köpa alla penslarna individuellt för ca $9 – $20 beroende på vilken pensel på köper. Om du inte ha en hel del utan bara någon liten är detta perfekt för dig!

Förlåt för det galet långa inlägget!

2 thoughts on “Sigma Beauty

  1. Vad kostar frakten om man beställer från Sigma och ligger det i USA så det blir tull och liknande på grejerna också eller? Har varit sugen på dessa nämligen då jag har läst mycket bra om dem!🙂

    • Jag betalade ingen tull när jag beställde mina produkter🙂 Priset för frakten avgörs beroende på vad du köper eftersom det är vikten på paketet. Totalt tror jag min frakt gick på $14 men du kan testa hur mycket det blir genom att lägga till saker i din shopping korg, skriva in land och postkod, och sedan välja vilken sorts frakt du vill ha. (Standard eller prioriterad, som då kostar extra om du vill få hem paketet snabbare). Där ser du exakt hur mycket frakt du kommer behöva betala för att få hem ditt paket! För de mindre ensiklda penslarna brukar det bara kosta runt $5 dollar (ca 30 kr). Jag hoppas verkligen du vill prova dom och att du älskar dom lika mycket som jag gör! Klicka här för att komma till sigmas hemsida!🙂

Leave a Reply

