Dagens Makeup! – Klassisk

Detta är en väldigt klassisk sminkning med neutral ögonskugga, kraftig eyeliner och röda läppar! Jag la ner väldigt mycket tid på att få huden så perfekt som möjligt eftersom det är ganska viktigt att ha perfekt, jämn, blek hy när det gäller denna stilen!

Det som verkligen gjorde looken var att jag applicerade några individuella lösögonfransar vid yttre ögonvrån! Det gjorde galet stor skillnad trots att jag bara applicerade ca 4.5 st på varje öga.

På läpparna har jag som vanligt mitt älskade Kanebo TL106! 

Ansikte:

Revlon Colorstay Liquid Makeup 150 Buff

Sephora Full Cover Concealer

L’oreal Touche Magique Illuminating Concealer

CoverGirl Blush Apricot (Som contour)

E.l.f Mellow Mauve Studio Blush

E.l.f Shimmering Facial Whip – Lilac Petal

Ben Nye Banana Powder

E.l.f Makeup Mist and Set (Som gjorde att sminket såg ut som det gjorde när bilderna togs ca 12 timmar efter applicering)

När jag senare på kvällen tog bort lösögonfransarna måste jag erkänna att sminkningen blev sjukt tråkig och inte alls lika smickrande utan dem! Jag har i princip aldrig tyckt om att använda individuella fransar innan men nu absolut älskar jag dom!

Ögon:

E.l.f Cream Eyeshadow – Candlelight

Wet ‘n’ Wild Color Icon Trio – Walking on Eggshells (ljusaste nyansen hela vägen från fransarna upp till ögonbrynet)

Jordana Brow Powder (Båda för att fylla i brynen och för att definera globlinjen med en Sigma E40 pensel)

E.l.f Studio Cream Eyeliner – Black (Med världens bästa Sigma E05 pensel)

CoverGirl Lashblast Mascara

Dior Eyeliner – White

Individuella fransar från eBay

DUO Lash Adhesive

Och det här med att gå omkring och se söt ut hela tiden är väl som bekant inte riktigt min grej…. så här kommer lite hemska bilder for your entertainment😉

 

 

3 thoughts on “Dagens Makeup! – Klassisk

    • Hej!

      Jag köpte tyvärr mitt när jag var i New York, men det går att hitta på eBay för ett okej pris! Annars har jag tyvärr inte lyckats hitta någon butik som erbjuder ben nye produkter och frakt till Sverige. Tyvärr!

      XoXo
      Julia

Leave a Reply

