Angelina Jolie Academy Awards Oscar 2012 Makeup Tutorial!

En liten lätt tutorial på sminkning Angelina Jolie bar under Oscars galan 2012!

Inspirationsbild:

Steg 1:

Applicera primer och Too Faced’s Velvet Revolver över hela ögonlocket.

Steg 2. 

Fyll i yttre ögonvrån och undre fransraden med Make Up Stores Deadly och sudda ut kanterna.

Steg 3:

Fyll i inre ögonvrån med en matt vit ögonskugga och applicera en väldigt liten mängd skimmer över. Applicera mer av Too Faced’s Velvet Revolver för att få allt att blanda ihop felfritt.

Steg 4:

Applicera en kräm eyeliner väldigt slarvigt eller använd en kajal penna som är lätt att sudda ut.

Steg 5:

Sudda ut linjen med hjälp av Sigma’s E30 pensel och en liten mängd Deadly. Applicera även en vit kajal på vattenlinjen för att öppna upp ögonen. Bäst vore att använda en mer krämfärgad penna så som Stilas Eye Kajal i Topaz, men en vit penna från Dior var allt jag hade hemma🙂

Steg 6:

Sudda ut linjen på nedre fransraden med hjälp av en hudfärgad ögonskugga och applicera massvis med mascara och lösögonfransar! Sätt även på ett metallisk rött läppstift för att avsluta looken!

Det lite lätt tragiska är att jag inte liknar Angelina Jolie över huvud taget! Våra ansiktsformer är helt olika och ögonformen är också otroligt olika. Därför blir sminket hon bar inte det mest smickrande på mig… Men jag ville ändå göra denna tutorial för att jag vet att många av er älskade sminkningen och för att jag fått en del förslag på att göra den!

Har du något förslag du vill att jag ska göra? Lämna en kommentar eller kontakta mig genom att klicka här!

Leave a Reply

