Sinful Colors – Flirty Nails

Här har vi lite bilder på hur mina naglar ser ut för tillfället! Jag har lackat dem med Sinful Colors nagellack i färgen Flirty Nails som jag visade i min NYC haul som du kan se här!

 

Jag älskar detta lack! Det är sjukt pigmenterat, och som alla Sinful Colors nagellack torkar det väldigt snabbt vilket är perfekt för mig som brukar stöta till naglarna innan de har torkat. Dock måste jag säga att det inte håller värst länge även om jag applicerar det i flera lager med ett topplack över.

Färgen skulle jag beskriva som “rött guld” eller som det heter på engelska, Rose Gold (vilket låter sååå mycket bättre i mina öron). Det är en neutral nyans som inte är för ljus, för mörk eller för gul/rosa.Ett perfekt neutralt lack som är otroligt sofistikerat och som ser otroligt fint ut på alla olika hudfärger, vilket är relativt unikt för ett neutralt lack.

 

En ring i rött guld så att ni vet vad jag pratar om:

 

En negativ sak till att säga om detta nagellack, är att det färgade av sig på mina naglar. Trots att jag använda ett baslack slutade det med att mina naglar hade en ful gul/orange missfärgning efter jag tagit bort lacket.

 

Mina torra, slitna, ovårdade och missfärgade naglar:

One thought on “Sinful Colors – Flirty Nails

Leave a Reply

