Dagens Tips!

Ett snabbt, enkelt tips för hur man blir av med dessa eländiga glitter nagellack!

Sinful Colors Nail Junkie

Jag brukar ta en bomullsrondell och klippa den i mitten så att jag får två halvmånar. Man behöver en sådan “halvmåne” för varje nagel. Sedan brukar jag se til att de är ordentligt fuktade med nagellacksborttagning (min absoluta favorit är Gripens Remover). Sedan brukar jag fästa varje “halvmåne” på min nagel genom att omsluta mitt finger i aluminumfolie med bomullen under. Sedan låter jag det vara så i ca 5 minuter och voila! Allt nagellack är borta!

Anledningen till att detta fungerar är att aluminiumfolien stänger inne vätskan och hindrar den från att avdunsta vilket gör metoden otroligt effektiv!

3 thoughts on “Dagens Tips!

Leave a Reply

