Bästa medlet för att tvätta penslar!

Här har vi det absolut bästa medlet för att djuprengöra penslar! För att bara göra dom rena tillfälligt använder jag min MAC brush cleanser (det blir ett annat inlägg där jag visar hur jag använder den) som jag inte kan leva utan. Men ca 1 gång per månad beroende på vilket pensel det rör sig om, gillar jag att verkligen djuprengöra dom!

För det är det absolut bästa att använda Baby Shampoo! Enda anledningen är att det är otroligt milt, och alltså inte skadar penslarna men samtidigt är det effektivt och återfuktande! Min favorit är Johnson’s Baby Shampoo som tyvärr inte finns i Sverige. Dock fungerar denna version från Natusan nästan lika bra!

 

2 thoughts on “Bästa medlet för att tvätta penslar!

  1. Som målerikonstnär kan jag rekommendera grönsåpa, även till rengöring av makeup-penslar. Om man har brist på annat medel. Funkar överraskande bra och är dessutom skonsamt mot miljön.

Leave a Reply

