Sigma Performance Eyes Kit

Jag vet att jag inte bloggat på hur länge som helst! Jag ber så hemskt mycket om ursäkt och kan inte skylla på något annat än att jag helt enkelt inte har haft tid.

Men här kommer inlägget om mitt kit från Sigma som jag skrivit om tidigare. Kitet innehåller 8 penslar som alla är designade för att ge en noggrann applicering på specifika områden. Alltså är samtliga penslar relativt små i storleken. Kitet kostar $55 och finns att köpa på Sigma’s Hemsida! 

 

Paketet var fraktat otroligt snyggt och såg väldigt gulligt ut när det kom vilket är ett stort plus!

Smudge – E21

Perfekt för ögonskugga på undre fransraden! Passar också för väldigt exakt applikation av skuggor i innre eller yttre ögonvrån. Penseln är väldigt tätt packad och applicerar en stor mängd produkt samtidigt så var försiktiga!

 

Thightline Liner – E16

Denna pensel är gjord för att applicera eyeliner till vår “thightline” som sitter under övre ögonfransarna. Det är den lilla biten hud som du ser om då håller upp dina ögonfransar mot ögonlocket. Alltså huden mellan ögat och ögonlocket. Personligen tycker jag denna pensel är ALLDELES för hård och stor för att applicera saker på det känsliga området och det slutar alltid med att jag petar mig själv i ögat och får väldigt ont. Däremot är det en väldigt högkvalitativ pensel och jag älskar den för att applicera concealer väldigt precisist på finnar eller för att applicera tjockare eyeliner. Den är även perfekt för att rätta till linjer som blivit fel runt läpparna eller ögonbrynen.

 

Waterline Liner – E17

Denna pensel är otroligt lik E16 men ganska mycket kortare. Tänk dig att du tar E16 och skär av den på mitten så får du denna pensel! Jag tycker väldigt mycket om denna pensel och den fungerar perfekt för att placera färg på vattenlinjen (motsvarande hud som “tightline” fast på undre fransraden) men även för eyeliner, eller färg på vår “thightline” eller någon annan stans. Den är otroligt bra för väldigt många olika områden.

 

Här ser ni E16 och E17 bredvid varandra för jämförelse!

Shader Lid – E56

Detta är som lillasystern till min älskade E60 från Sigma som jag använder varje dag! De har samma form och samma densitet men E56 är betydligt mindre och därmed perfekt om man vill applicera många olika färger på bestämde områden. Jag önskar verkligen att jag hade denna pensel när jag gjorde min Hunger Games inspirerade sminkning!

Shader Inner Corner – E46

Här har vi lillasystern till E56! Denna är verkligen en ännu mindre version av E60 och därmed en lite mindre version av E56! Jag absolut ÄLSKAR denna pensel över allt annat och den är perfekt för många olika områden. Den är fantastisk för att städa upp under ögonbrynet och ge sminkningen en renare finish och jag älskar den lika mycket för innre ögonvrån och undre fransaden. Nu när jag har den förstår jag inte hur jag kunde sminka mig utan den haha🙂

och här har vi E56 och E46 bredvid varandra för jämförelse!

Eyeliner – E11

Detta är en galet liten och noggrann eyeliner pensel! Perfekt för alla miljontals Grafic Eyeliner sminkningar jag gjort! Den är väldigt hög kvalitet men det tar lite för lång tid att applicera eyelinern för att jag ska orka använda den till vardags men när jag verkligen vill ha en noggrann och exakt linje är det denna pensel jag väljer!

Här är den jämfört med Sigmas vanliga E10 pensel som jag använder nästan varje gång jag applicerar eyeliner

Sen dog min kamera så jag tog min andra istället vilket resulterade i övernaturlig ljusstyrka på bilderna! Hoppas ni står ut!

Blending E36

Mjukaste penseln någonsin! Det är en vanlig fluffig pensel fast mycket mycket mindre och är perfekt för att sudda ut skuggor där du bara vil sudda ut en liten del. T.ex. innre ögonvrån.

Shader Crease – E47 

Fantastisk pensel som efterliknar en mindre och tightare verison av MAC’s 217 pensel! Perfekt för noggrann applicering av skuggor i globlinjen!

 

Slutsats:

Jag aboslut älskar detta kitet men det känns som om det är mer för oss som verkligen brinner för smink och vill satsa mer professionellt med det. Kitet är perfekt om du älskar att göra avancerade och detaljerade sminkning med många olika färger och texturer men för dig som bara sminkar dig lite lätt till vardags är detta rätt meningslöst. Jag personligen älskar penslarna och vill inte leva utan dom men jag vet att många av er klarar er perfekt med Sigma’s Essential Kit!

Personligen tycker jag att penslarna är värda priset eftersom de faktiskt kommer hålla i en livstid om man tar bra hand om dom. Dessutom är de väldigt unika och kitet bygger på ett koncept jag aldrig sett tidigare.

Eftersom kitet dessutom kostar över $30 kommer du dessutom få en liten E25 pensel på köpet!

Klicka här för att shoppa!

 

Leave a Reply

