Sminkning – Maja

Här har vi en sminkning jag gjorde på underbara Maja inför hennes systers student! Jag sminkade hennes  syster också och kommer lägga upp bilder på det i nästa inlägg!

Jag körde på något lite mer dramatiskt eftersom det är en rolig kontrast mot vad Maja vanligtvis brukar bära. Det jag fokuserade på mest var att sminket skulle hålla hela kvällen och att det skulle se bra ut på bild.

Ansikte:

Revlon Colorstay Foundation 150 Buff

L’oreal True Match Foundation – Golden Beige

Milani Baked Blush – Dolce Pink

E.l.f Studio Blush & Bronzer Duo

L’oreal Touche Magique Concealer

 

Ögon: 

Maybelline Color Tattoo Cream Eyeshadow – Bold Gold

Wet ‘n’ Wild Comfort Zone

Too Faced Natural Eye Palette

NYC White Eyeliner

Milani Liquif Eye Eyeliner – Black

CoverGirl LashBlast Mascara

E.l.f Liquid Eyeliner – Copper (guldig glitter eyeliner över hela ögonlocket)

Mist Stockholm Glitter för en rosa och grön nyans som inte alls syns på bilden.

E.l.f Studio Cream Eyeliner

 

Det är verkligen synd att glitter är så omöjligt att fånga på kamera eftersom det var det som gjorde sminkningen lite roligare.

Jag valde att blanda vit och svart eyeliner på vattenlinjen för att få lite defintion men inte något som var för dramatiskt.

 

3 thoughts on “Sminkning – Maja

  1. Hejhej, du sminkar dig verkligen jätte fint, vart har du köpt revlon colorstay foundation? letar överallt på internet men hittar den inte:/

    • Jag köpte den när jag var i New York men innan dess hade jag verkligen också letat ÖVERALLT. Jag rekommenderar dock startkt att kolla in Revlon Lasting Perfection 25 hours eftersom den, enligt mig är otroligt liknande bara liite bättre😉 Den finns att köpa på åhlens city, city gross eller feelunique.com för bättre pris och fri frakt!

      XoXo
      Julia

Leave a Reply

