Dagens Tips! – Basics – Läppenna

Tja!

Jag har fått lite frågor angående Läppenna och hur man får det att fungera. Tydligen är det många som tycker att det är torrt och jobbigt att applicera och att det helt enkelt är omöjligt att få ett jämn resultat eftersom läpparna blev så uttorkade under processen. Samtidigt går det inte att applicera pennan överdirekt över läppbalsam eftersom det då bara blir en glansig effekt och läppennan färger själva balsamet istället för dina läppar. Som resultat blir effekten inte alls lika långvarig som en läppenna brukar vara!

Personligen är långvarigheten och precisionen det jag främst gillar med läppennor. När man applicerar produkten direkt över läpparna försvinner båda dom faktorerna och det känns helt plötsligt ganska meningslöst.

Det du helt enkelt behöver göra är att applicera en generös mängd läppbalsam av ditt val (personligen älskar jag EOS mer än allt annat) eller vaselin när du påbörjar din sminkning. När du är klar med ögon och ansikte kommer alltså läpparna vara naturligt återfuktade men inte kladdiga som de var när du först applicerade produkten.

Alltså behöver du bara låta produkten sjunka in i läpparna i ca 5 minuter för att lyckas perfekt varje gång! 

Det hjälper såklart också om  du använder en krämig produkt som är pigmenterad. Personligen älskar jag E.l.f’s Mineral Lip Liner i färgen Rose. Den kostar 33 kr på Eyeslipsface.se

 

Hoppas några av er tyckte detta var hjälpsamt och att det finns någon som uppskattar dessa lite mer grundläggande inlägg. jag vet att många av er redan vet allt jag nämnt här men samtidigt är jag medveten om mängden som inte har någon aning och jag vill försöka rikta min information till er alla!

 

2 thoughts on “Dagens Tips! – Basics – Läppenna

  1. Jag tyckte det var ett bra inlägg!🙂
    Använde läpp-penna “på riktigt” för första gången idag när jag sminkade då jag ville testa den jag fick i min glossybox, har provtestat lite innan men då har jag tyckt att det är för torrt helt enkelt. Nu fick jag till det efter ett tag men det här var ett jättebra tips!🙂

Leave a Reply

