Vitare tänder på några sekunder!

Här är ett otroligt snabbt och effektivt tips för att ge en illusion av vitare tänder! Allt som är blått kommer framhäva det vita och göra det vitare, alltså kommer blått läppstift eller läppglans göra dina tänder vitare!

Om du dock känner för en lite mer långvarig effekt rekommenderar jag läppstift med blå underton. T.ex. allting lila, kallt rosa eller rött med kall underton. Den klassiska Nicki Minaj/Barbie rosa färgen har oftast en väldigt blå underton och fungerar perfekt för att skapa en illusion av vitare tänder.

Dock är det väldigt många som inte är bekväma med en sådan nyans på läpparna så då rekommenderar jag detta läppglans från MNY, ca 30 kr.

Här är läppglanset applicerat över mitt favorit läppstift från Mist Stockholm – Nr. L305!

Den blåa tonen som läppglanset skapar syns inte så tydligt på bilden och det gör det inte heller i verkligheten, men det ger bara en liten twist som gör läpparna vackra och ovanliga, samt tänderna lite vitare!

Otroligt många tandkrämer och munskölj bygger på den här tekniken. T.ex. Pepsodents tandkräm White Now som i princip är en vanlig tandkräm med extremt mycket färgämnen. Den fungerar tillfälligt eftersom den ger tänderna en blå ton.

3 thoughts on “Vitare tänder på några sekunder!

  1. har du provat bb cream? jag köpte maybellines bb cream idag, men har fortfarande inte provat den, men har hört mycket bra om den🙂

    • Jag håller på och arbetar på ett långt inlägg med all info svenska folket behöver på BB creams! Inklusive mina erfarenheter med olika märken. Du får gärna säga till vad du tyckte om den efter du provat den🙂
      XoXo
      Julia

  2. längtar efter inlägget!🙂 tyckte faktiskt att den va jätte bra! jag har väldigt torr hud och har provat nästan allt men inget fick min hy att bli så silkeslen som maybellines bb cream! huden får lyster så man ser pigg ut, men om man har nåt ärr eller finnar eller nåt blir resultatet bättre med concealer. Den återfuktade verkligen huden, och det känns inte som att jag har på mig smink! Dock skulle produkten vara lite mer prisvärd om tuben var större, för jag tror inte att den kommer räcka länge!🙂

Leave a Reply

