L’oreal Nude Magique BB Cream – Review

Först ut i min serie om olika BB creams har vi L’oreals senaste tillskott på marknaden! Nämligen deras Nude Magique BB Cream!

KLICKA HÄR FÖR ALLT DU BEHÖVER VETA OM BB CREAMS!

Det som gör denna BB cream väldigt annorlunda från allt jag någonsin sett tidigare, är det faktum att krämen består av en genomskinlig bas, precis som en vanlig fuktkräm, men den innehåller små små kulor av pigment som krossas och blir ett med huden när man arbetar in den. Nu när jag har det sagt kan jag passa på att uttrycka hur otroligt viktigt det är att du applicerar denna produkt med händerna, eftersom det inte komma fungera annars och kulorna kommer inte smälta in i huden ordentligt.

Jag tycker att det är en otroligt häftig idé och den fungerar verkligen toppen när det gäller hur naturligt den blandar sig med huden. Dock måste jag säga hur tråkigt det är att det bara finns 2 nyanser! “Light” är alldeles för mörk för min egna hudton och “Medium” är inte ens i närheten av tillräckligt mörk för att passa många! Jag tycker verkligen att det är otroligt dåligt gjort av L’oreal eftersom det innebär att en väldigt begränsad grupp kommer kunna njuta av denna produkt!

 

 

 

Den ger en absolut fantastisk finish och ser verkligen ut som din egen hy, fast bättre. Dock håller den inte ALLS i 24 timmar som den hävdar, utan är tvärtom, borta relativt snabbt. Det beror såklart också på vilken hudtyp du har och om du använder primer och puder! Personligen gillar jag inte att använda puder med BB creams eftersom det i princip eliminerar hela konceptet med ett naturligt resultat.

L’oreals foundation appliceras som en dröm och är enligt mig perfekt om du letar efter en enda produkt att bara fräscha upp ansiktet med på morgonen. Den är felfri för er med perfekt hy till att börja med, men täcker inte särskilt mycket. Den jämnar mest ut hudtonen och ser till att lite av rodnaden försvinner. Det är verkligen en 1-stegs produkt om du inte behöver mer en lite lätt förbättring av din hy, och är väldigt lätt att bättra på under dagen eftersom den helst inte sätts med puder.

Applicerings-processen går på 2 sekunder eftersom du bara trycker ut en liten mängd i handflatan och arbetar in den över hela ansiktet med små, cirkelaktiga rörelser. Behöver du mer täckande effekt kan du applicera ett till lager eller lite concealer precis där du behöver det. Eftersom den inte håller så länge skulle jag rekommendera att ta med tuben överallt och applicera ett till lager när det behövs!

Som slutsats:

Denna BB cream är perfekt ifall du har torr hy som i princip är felfri men som behöver lite förbättring till vardags. Den är perfekt om du inte behöver ha lång hållbarhet, eller om du inte har något emot att applicera om flera gånger per dag. Kan du hitta en nyans som funkar perfekt för dig är det toppen, annars skulle jag hålla mig borta! Vill du ha ett naturligt resultat som återfuktar och jämnar ut din hy utan att någon kan se att du bär smink är denna perfekt för dig! Den har SPF 12 vilket är perfekt för vardagsbruk men alleles för lågt för att faktiskt använda som solskydd under sommaren.

Den kostar 159 kr och finns på H&M, Åhlens, Kicks m.m. 

 

KLICKA HÄR FÖR MITT FÖRSTA INLÄGG OM ALLT DU BEHÖVER VETA OM BB CREAMS!

 

 

Leave a Reply

