Maybelline Dream Fresh 8-in-1 BB Cream – Review

För att lära dig allting du behöver veta om konceptet bakom BB creams och deras funktion så klicka här!

Här har vi vad Maybelline hävdar om denna produkt:

Dream BB fresh är en BB-cream med hudvårdsegenskaper 8-i-1. Den perfekta produkten om du vill se fräsch ut, utan att ha för täckande makeup.
Dream Fresh BB gör :
1) Suddar ut ojämnheter
2) Vårdande
3) Ljusar upp
4) Lugnar huden
5) Förenas enkelt med din hudton
6) Återfuktar
7) Skyddar med spf 30
8) Är oljefri.
Med Dream Fresh BB underlättar du din makeup-rutin de dagar då inte vill ha foundation. Applicera på rengjord hud.

Först och främst kan jag bara peka ut hur mycket jag INTE gillar denna produkt. Det finns säkert många av er som tycker att den fungerar perfekt, men enligt mig var detta nog en av de värsta produkter jag stött på under hela detta året. Det beror till största del på den lysande ORANGA färgen som krämen har. Produkten finns tillgänglig i 5 olika nyanser som ska smälta in perfekt i din hy, men jag köpte den ljusaste nyansen (som vanligt) och ser ut som en total oompa loompa i mitt ansikte. Om du är otroligt solbränd fungerar den kanske bättre för dig men jag tycker absolut att detta är en fruktansvärd produkt.

Produkten luktar dock riktigt gott och har en väldigt vattnig konsistens som sprider ut sig jämnt över huden och ger ett relativt naturligt resultat, helt utan täckningsförmåga dock. Ärligt talat ser jag ingen som helst poäng med att använda denna BB Cream eftersom den absolut inte täcker någonting, jämnar ut huden, ger lyster eller någonting ens i närheten av det! Den täcker mitt ansikte med en orange hinna och det är i princip det enda. Om du vill se ut som om du har använt för mycket billig Brun-Utan-Sol eller som om du ätit alldeles för mycket morötter skulle jag satsa på denna produkt!

Betyg: 1/5, helt enkelt för att om du lyckas få den att matcha din hudton kanske den kan ge dig någon form av osynlig solskyddsfaktor? Men isåfall tycker jag att du kan spendera din 109 kr på något bättre. 

Leave a Reply

